Ensam hemma

Denna helgen har det varit ovanligt lugnt i huset här. Först åkte barnen med farmor o farfar till Grantinge och har övernattat där sen i fredags. Igår åkte Martin också dit för att vara med på grannens grisfest. Jag har haft hela huset för mig själv och det har kännts konstigt tomt men också skönt.

Idag har jag varit på trädgårdsrunda på österlen. Först åkte jag till Haven i Gärsnäs. Detta är fd. Noras trädgård som jag egentligen skulle jobbat på för länge sedan. Det här stället har fått sig en rejäl uppryckning! Där var en fin butik, café och en riktigt fräsch visningsträdgård. Se bilderna här...

Sedan åkte jag till Tågarps trädgård i Tommarp. Där köpte jag en ros, Blush Damask som jag nu har planterat på väster gaveln av huset. Jag hittade även en snygg betongkruka till agaven som jag fyndade på loppis för ett tag sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0