Drakflygning och loppisfynd

        Elias var jätteglad för sina paketer och ville helst prova alla direkt. När barnen åkt hem plockade vi fram draken som han fick av Matilda och gick ut och provflög. Det var perfekta vindar för att flyga och Elias tyckte att det var jättekul.

På eftermiddagen åkte vi allihop på loppis i Snårestad och jag fyndade en ganska stor planta av agave för tjugofem spänn. Lycklig var jag. Sen träffade vi såklart Madde o Matilda och då säger Madde att jag kunde fått en av henne, hon hade många. Det var ju så dags! Annars var där inga fynd för oss så vi hängde en stund på lekplatsen istället.

Elias ville leka mer med Matilda så han fick följa med hem till henne. Första gången hos en kompis utan mamma eller pappa och det gick självklart jättebra. När jag kom för att hämta honom så ville han inte åka hem så vi stannade en stund till. När vi sen åkte hem så sa Elias att han inte hade längtat efter oss. Han var jätte stolt att han hade varit där själv.



        

Kommentarer
Postat av: Madde

Roligt att de blev ett lyckat kalas =) ses imorrn.

2008-06-15 @ 20:40:35
URL: http://mippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0